„Sve što činite neka bude u ljubavi“ 1 Kor 16,14 ###
napredno pretraživanje



#
#
 
, 2014-04-16

Katehetski ured Mostarsko-duvanjske i Trebinjsko-mrkanske biskupije i ove godine je organizirao stručni skup za vjeroučitelje na temu „Vjeronaučna nastava s učenicima s hiperaktivnim i komunikacijskim teškoćama (poremećajima)“. Stručni skup na kojem su sudjelovala 104 vjeroučitelja, održan je u Duhovno-obrazovnom centru „Emaus“ u Potocima kod Mostara.

Moderator  skupa dr. don Ante Pavlović, ujedno ravnatelj Katehetskog ureda i predstojnik Teološko-katehetskog instituta u Mostaru, organizirao je ovo stručno predavanje za vjeroučitelje na biskupijskoj razini naglasivši važnost holističkog pristupa nastavi vjeronauka u osnovnim i srednjim školama. Stručno predavanje i pedagoške radionice su vodile mr. sc. Mladenka Vukojević na temu „Odgojno-obrazovni rad u nastavi s hiperaktivnim učenicima“ i mag. pedagogije Martina Bošnjak na temu „Odgojno-obrazovni rad u nastavi s učenicima s komunikacijskim poremećajima“.

Ispred mjesnog Biskupijskog ordinarijata skup je pozdravio mr. don Željko Majić, biskupski vikar i ravnatelj Zavoda za školstvo Hercegovačko-neretvanske županije prof. Željko Ćorić. U pozdravnim riječima don Željko je ispred Biskupije i mjesnog biskupa Ratka Perića zaželio sretne Uskrsne blagdane i uspješan rad svim nazočnima istakavši da dobar učitelj mora stalno učiti kako bi uspješno prenosio svoje znanja i nove spoznaje.

U predavanju  o poremećaju hiperaktivnosti, o kojoj se danas dosta govori u školama, mr. Vukojević je posebice istaknula podatak da oko deset posto djece ima poremećaj hiperaktivnosti (ADHD). Uzroci su mnogobrojni, od organskih do genetskih i čimbenika koji utječu iz okružja. Hiperaktivnost je poremećaj koji se često javlja u kombinaciji s drugim teškoćama kao što su poremećaji u ponašanju, primjerice anksioznost, agresija, tjeskoba, problem s pažnjom itd. Govoreći o djeci s posebnim potrebama pedagoginja Bošnjak je govorila o komunikacijskim poteškoćama koje mogu biti u osnovi povezane sa intelektualnim ili nekim drugim teškoćama.

U plenarnom dijelu je zaključeno kako hiperaktivnu djecu treba usmjeravati u individualni rad i aktivnosti kako u nastavi tako i u sportu, jer za njih nisu primjerice poticajni timski sportovi nego individualni. Kao i svu djecu tako i djecu sa hiperaktivnosti i komunikacijskim poteškoćama treba što više usmjeriti ka pozitivnim stvarima i nagraditi njihov trud i rad te ih motivirati jasno postavljenim kriterijima ponašanja i rada. U svakom slučaju za uspješan rad u odgoju i obrazovanju potrebna je ljubav učitelja prema učenicima te strpljenje i sustavan rad prožet osobnim primjerom i vjerom.         

 

 
2009 - 2017. © sva prava pridržana - Caritas Mostar